Методологічні засади формування системи управління витратами підприємства

Bagrat Olegovich Hachaturyan

Анотація


Вступ. З переходом до ринку функції управління підприємством значно розширилися, вимоги до їх обґрунтованості й оперативності підвищилися. Виникла необхідність застосування в господарській практиці сучасних методів, інструментів системи управління витратами, які дозволяють вирішувати важливі завдання поліпшення дохідності й фінансової стабілізації підприємств, особливо в періоди фінансової кризи та погіршення кон'юнктури ринку.

Мета дослідження полягає у визначенні елементів системи управління витратами на підприємстві.

Результати. Формування системи управління витратами доцільно розглядати в методологічному, організаційному, інформаційному, економічному й технологічному аспектах, де перший аспект має охоплювати обґрунтування концепцій і визначення методів, функцій, технологій і способів ефективного впливу на рівень витрат, зокрема й щодо форм і методів мотивації зниження чи оптимізації рівня витрат суб'єктів господарювання. Другий аспект повинен включати вибір оптимальної форми організації системи управління їхніми витратами (централізованої, децентралізованої, змішаної тощо). Третій аспект повинен стосуватися формування належного інформаційного забезпечення управління витратами. Економічний аспект пов'язаний з формуванням внутрішньогосподарського механізму в кожному підприємстві, а технологічний – з високою трудо-, енерго-, матеріаломісткістю продукції.

Висновки. Система управління витратами повинна мати мету, завдання (функції), принципи, методи, інструментарій, за допомогою яких вирішуються проблеми управління витратами.


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Науковий журнал "Український журнал прикладної економіки"

ISSN 2518-1742 (Online)

ISSN 2415-8453 (Print)